livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

En kall men härlig dag!

Publicerad 2015-12-29 19:53:33 i Allmänt,

Idag åkte vi och tränade, mellandagsträning hos Lena. Frisky fick åka med idag, hon var glad över att få hoppa igen, vi har ju tagit det lite lugnt, men nu var hon nästan lite överglad, släpp mej så jag får hoppa nästan hon skrek till Alice stackarn som försökte efter bästa förmåga korta och länga galopp språng, efter instruktionerna. Men när värsta spralligheten lagt sej så gick det riktigt bra. Det är ju kul att hästen är glad och vill hoppa men Alice är lite för noggrann för att bara låta henne göra det, hon vill följa Lenas regler, där med basta. Vi hade skojat lite om fika så bästa Cathis hade bakat en fantastiskt god morotskaka, hon som säger att hon inte kan baka... Jag lovade att baka bullar ikväll, skickade maken att köpa jäst, smör och mjölk. Själv gav jag mej ut på en ny väg, joggintur när vi kom hem, Alice gav sej ut med kompisarna till Lygnern så jag kände att jag sprang efter och se hur det var i kylan. Jag hittade dom inte men fick sprungit 6,8 km, vilket jag var jätteglad över! Hundarna med! Hon imponerar på mej lilla dottern, hem med frusna tår efter träningen, in o ta lite te o macka o ut igen på 1,5 timmes tur. Det är intresse det! Så , nu i kväll skulle jag baka då, barnen o maken är o tittar på Starwars på bio, inte riktigt min grej... Då sätter vi degen då ja, inget vetemjöl!! Vad göra? Jag orkar bara inte att åka ner till Tempo o handla. Det är dock ändå 7 km en väg. Nej, jag tog glutenfritt mjöl, receptet från glutenfria kokboken. Lite annat pyssel i men hade allt hemma. Kalljäsa skulle det också i två timmar, då hann jag med att klippa andra ponnyn också. Så nu är dom klara, hoppas dom är goda! Vi får väl höra expertpanelen i morgon.
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela