livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Att våga hoppa

Publicerad 2015-09-30 12:43:00 i Allmänt,

Ibland så känner man att man går i samma spår, man kan stigen sen evigheter och börja tröttna på detta. Jobba äta sova. Man har två val i det läget, att våga hoppa eller att skutta. Annars blir det rätt tungt. Jag tillhör nog den skuttande folkmassan, försöker göra det bästa av saken, trivs jag så vill eller vågar jag inte hoppa.
Jag har vänner som är precis tvärt emot, trist på jobbet, tja då byter vi väl, trist gubbe ja då byter jag väl, trist hund, ja då byter jag väl. Inte kanske alla rätt på varje person men vissa kastar sej ut i det blå, tänker inte så mycket utan bara gör. Det kan jag faktiskt beundra! Jag är nöjd med jobbet, gubbe o hund och vill inte byta men jag blir ändå imponerad!
En reflektion är att dom som skuttar ( typ en sån som jag) vrickar ofta fötterna, snubblar eller landar på rumpan rätt ofta medans dom som kastar sej ut för stupen ofta landar på fötterna. Märkligt kan man tycka, men det har nog med självkänsla och självförtroende att göra.
Katter är lika dana, dom landar ofta på tassarna och stegar resolut därifrån med högt huvud, medans hundarna gnyr lite ynkligt när dom landar snett på en tass.
Om jag inte hade varit nöjd med mitt liv, allt kan självklart vara lite mera guld och rosa, så hade jag nog tagit hopplektioner! Nu blir det mest dressyr.... där man travar över bommar som mest. // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela