livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Klibbigt

Publicerad 2016-08-23 07:41:49 i Allmänt,

I morse var det som att gå ut i ett våt varmt omslag. Kändes som att gå i bastun, varmt och blött. Har nog regnat i natt och värmen har stannat kvar några dagar. Jag valde att åka till jobbet lite tidigare istället för att springa på morgonen, kändes som att det hade blivit lite tungt i djungelvädret!
Till helgen så har vi tävling på hemma klubben, vi behöver ha två tävlingar om året för att få tävla som klubb. I år har vi valt att ha en dressyrtävling på Lördagen och hopp på Söndag. Det är även en kombination så rider man både dressyr o hopp finns det ett kombinations pris att vinna. Jag tycker det är kul med tävlingar, en helg om året kan jag verkligen göra detta och nu har jag lärt mej med åren, om helgen blir så intensiv, ja då får jag ta semester på Måndagen, annars fixar inte hjärnan detta. Även om detta är kul och jag lever i detta liv nu, så finns inte orken. Maken skall som vanligt vara parkeringsvakt och grillare, sonen får coacha dottern som tävlar på gul ponny i dressyr på Lördag och hoppar tre ponnier på Söndagen. Själv sitter jag i domarbåset, sköter datorn ( jag hoppas innerligt att det funkar) och musiken. Det är nästan lite skönt att sitta där, speciellt på Söndagen, då mamma and inte kan säga ett krax, utan måste sköta sina uppgifter. Man hinner inte reflektera över barnet så mycket och man är på plats om något skulle inträffa.. Skall även vara speaker, och då får man inte heller kraxa!
En intensiv vecka med andra ord! Igår sa dottern rätt spontant, rätt skönt faktiskt med lite rutiner, skola, hem, ridning och träning. Tur att hon uppskattar detta, för det är precis livet för henne är nu! Dagens positiva ord!
// Tina

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2016-08-23 16:15:01

Håller med om rutinerna, det är ju faktiskt skönt! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela