livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Olika planeter

Publicerad 2016-05-27 11:36:53 i Allmänt,

Det är väl tur att man är från olika planeter och bor under samma tak.
När klockan ringer på morgonen, slår jag upp ögonen och pratar, från första stund.
Planerar, vad skall vi ha till middag, skall du träna idag, vart skall du jobba, skall du träna idag.
Tusen frågor på en gång. Jag är igång redan innan klockan ringer i min hjärna. Funderar säkert på det i sömnen.
Sån är jag! Försöker jobba med mina sk egenheter.
Dom är inte uppskattade, 05:30 på morgonen, av mina närmaste.
Mötte sonen i köket i morse, precis den tiden. Han flydde upp på sitt rum med frukosten i handen, han vill verkligen inte svara på 10000 kr frågan då. Såg skräcken i ögonen, hon kommer, jag flyr.
När maken vaknat till liv, jag har sprungit och han är såå seg. Ögonen är knappt öppna. Han råkar borsta tänderna när jag duschar. Jag hör hur han tassar in, han tänker säkert om jag smyger hör hon mej inte... Det gjorde jag, frågan om vart han skulle jobba kom som en naturlig sak...
På kvällen, då hämtar han sonen som kom hem sent, han packar in bullarna som dottern o jag bakat på kvällen, han kvällskissar hundarna.
Då kan han diskutera vilket Fredagsmys som är planerat, hur helgen ser ut och vad vi gjort på dan...
Meen jag sover, jag är trött, jag har gått i baklås.. Sen sticker sonens in sitt ansikte, God natt mamma, mmmm jag sover....
Fattar någon mera än jag hur denna ekvationen går ihop??
Men vi har rätt kul, mitt på dagen när vi är lika vakna allihopa! Tur är väl det!
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela