livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Pyssel i kvällen

Publicerad 2017-08-30 07:24:28 i Allmänt,

Tänk, när man inte har dom vanliga rutinerna så hinner man med väldigt mycket. Jag hämtade dottern i skolan igår, sen åkte vi till min moster, kakmostern som ville ge sonen en underbar kaka när han fyller år. Kaka, någon kanske tänker det är väl inget med en kaka, det kan man ju köpa var som helst... Nä, det kan man inte. En Augusta kaka är något väldigt speciellt, och sen lite hembakta bondkakor, Smedingekakor och kardemumma kakor så är dagen gjord! Jag återkommer med bild för alla som inte känner Augusta.. Eftersom jag sprungit på morgonen och sönerna rastat hundarna i olika omgångar var jag liksom lite ledig.. Dottern red första ponnyn innan skolan, sonen provade Rally och så var det bara en kvar o rida på eftermiddagen så där blev jag också överflödig.
Nåt som jag har retat mej på ett tag var mina köksfönster. Rätt många getingar i år, maken har varit på jakt. Hur han gör vet jag inte men han mosar dom och kletar in hela fönstret så det blir en suddig hinna. Han förstod inte vad jag pratade om alls, man ser ju igenom ändå.... Det är nog manligt och kvinnligt. Så putsa fönster blev gjort. En stor sak i den äldre sonens liv igår var inköpet av en alldeles egen bil! Jag minns känslan själv hur det var och nu har han arbetat och tjänat ihop för att kunna köpa en egen. Det blev en liten Audi, guldfärgad. Liten, bensinsnål och billig i största allmänhet. Nu står det ju bara 6 bilar på gården och alla används.. Man undrar ju ibland. Så är det på landet, man måste ha bil för att ta sej någon stans! Denna morgonen var så ljum, fuktig och mycket syre ute. Ponnierna går fortfarande ute på nätterna och det är en fröjd att gå ner och ge dom frukost när dom kommer lunkande över ängarna i dimman. Nästan en magisk känsla.
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela