livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Semester på nära håll

Publicerad 2017-08-10 16:01:05 i Allmänt,

Igår blev det dagen d, jag fick tag på min tandläkare och lätt nervös damp jag ner i stolen. Jag hade lite tur kan jag tycka, "min" sköterska och tandläkare hade bara tre veckors semester och var ensamma på kliniken. Jag blev förra veckan hänvisad till en annan klinik i stan, men jag kände bara det att där känner dom mej inte och skall jag dra hela historien, nej o nej tack. Problemet är ju hela historien, min hjärna funkar inte som alla andra, när den blir uttröttad så biter jag ihop tänderna, tänderna går sönder och skall lagas, vilket inte håller. Bedövningen hjälper inte pga min fibro, är även pga den känsligare än en "vanlig" patient, därav vill jag inte byta tandläkare, om jag kan undvika detta. Ont i tanden i flera veckor och nu sa hon, det är bara att rensa och efter några veckor rotfylla även denna. Jag grät högt, ja jag kan erkänna det. Så in i vassen ont gjorde det, hon fick till slut när hon borrat upp tanden lägga lite lite bedövning rätt på tandroten/nerven så för 5 olika ställen utifrån tog inte. Som sagt, rätt bedövad och snyftande gick jag ut därifrån, som ett barn. Ringde maken, den jag ringer när jag känner mej lite i kris, det kändes lite bättre med lite tröst. Tillbaka i slutet av Augusti igen, hoppas denna rensning räckte i så fall kan dom rotfylla på en gång, annars får dom ta det i två omgångar... Semester tänker något, vad kom det in ..... Jo, vi valde att åka till Ullared, en semesterutflykt och när jag ändå var helbedövad så lär det hålla ett tag. Vi tog skogsvägarna dit, tar väl dubbelt så långt tid men lite sightseeing. Kan väl inte säga att vi hittade jättemycket men en del behövliga saker fann vi och det viktigaste bikini till lilla damen i huset. Hon växer så det knakar och nu kan hon inte knö i sej dom gamla längre. Bara o köpa nytt! På vägen hem stannade vi i Källsjö där dom har en fin badplats.
Vi har gjort en gång för många år sedan, och barnen minns det än, även om det var länge sen, då dök det helt plötsligt upp en dykare ur sjön, precis brevid oss! Inte denna gång dock, men en underbar solnedgång fick vi allt.
Maken köpte en handduk för att bada!
Tänk så fina ställen man har, inte så långt bort. Detta är sommarsverige på riktigt. Vi åkte i nya bilen, riktigt fin faktiskt. Men vi mötte en del på vägen ner till stora vägen, men ingen hälsar.... det tristaste med att byta bil! // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela