livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Söderhamn tur och retur

Publicerad 2017-08-09 09:18:07 i Allmänt,

Inte för mej, jag var hemma och hjälpte en vän men maken, dottern och Emil dotterns vän åkte. Vi har gjort det förr, köpt en bil långt bort. Denna gången hittades bilen för någon vecka sedan, allt stämde för maken förutom färgen men jag som tänker lite i häst och hundtankar diskuterade och sa: En bra bil har väl ingen färg? Huvudsaken är väl att bilen är bra?? Förra gången var det Gällivare som maken och sonen åkte till, då med övernattning. Detta kändes ju inte så långt. Sagt och gjort. 06:25 gick tåget från Göteborg, jag körde in dom mitt i röran av ombyggnader och filer. Men det gick bra, inte mera trafik än i Kungsbacka på den tiden. Sen fick jag och Emils mamma uppdateringar från varje byte på stationerna och kl 14 ringde en nöjd make och var på väg hem i bilen.
Dom var hemma kl 00:00 på natten. Själv fick jag en lång dag och när jag fixat färdigt ute så begav jag mej ut för att springa, det gick jättebra och Dreamer var med mej. Oscar tog Kissy och Emil lagade middagen. Lite ovanligt att bara vara vi tre vid middagsbordet men mysigt. Trädgården har börjat att växa på sej och tomaterna har börjat att mogna, även mina egenodlade smultron har börjat att mogna och är jättefina!
Mina underbara liljor har jag ju visat förut, denna färgen är ju underbara!
En seg morgon idag, regnet bara öser ner och tandläkaren väntar vid middagstid. Tror tyvärr att det blir en rotfyllning till... // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela