livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Det har vänt!

Publicerad 2017-12-22 07:39:33 i Allmänt,

Japp, denna dagen är den jag längtar mest efter av alla dagar på året tror jag. Nu blir det ljusare!! Jag är ju rätt beroende av ljuset efter alla aktiviteter utomhus och nu har det varit för trist ett tag. Det blev rätt ljust och fint när snön kom och låg ett tag, men nu är allt grått och lerigt. Vi börjar få till lite jul känsla även hemma, en jättefin gran blev ju inhandlad på Ikea, Kungsgran så nu kan jag andas även under jul.
Maken och dottern klädde den igår kväll medans jag städade resten och gjorde en omgång till av inlags Lax. Idag skall Johans dotter Sandra med familj komma och vi skall fira jul så här två dagar innan. Dom bor i Ljungby så det är en bra väg att åka om vi skulle ta det på julafton. Barnen är små och inget bra alternativ att ta allt på en dag. Även vårat besök från Holland kommer idag, Kim, Martijn och Megan. Dom skall vara här över julen. Vi träffas inte så många gånger under året så det blir kul. Även min extra mamma Elsa skall firas idag, hon fyller 90 år! Undrar om man får hänga med så länge själv, Elsa har lite krämpor men är klar i huvudet och bor hemma med sin man mitt i skogen. Så en fullspäckad dag även idag! // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela