livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Long time so see

Publicerad 2017-12-27 07:36:21 i Allmänt,

Lite så funkar det. Julen är över, friden sänker sej lite över Fagared. Det har gått i ett sen förra veckan tog slut. På Fredagen kom Sandra med familj , Johans dotter som bor i Småland. Vi hade en trevlig stund, åt lite och öppnade paket. Barnbarnen var förväntansfulla och julen är ju deras högtid! Mitt i öppnandet kom våra gäster från Holland, Kim och Matijn med deras dotter Megan. Dom firar jul med oss i år och åker hem så som idag. Nu har vi känt varandra i 16 år så dom känns nästan som lite släktingar! Vi hann även med ett 90 års kalas på Fredag kväll. Det är väl underbart att få åka till nära och kära , uppvakta dom och känna att dom bär sin ålder med heder! Julaftonen kom så småningom, även tomten hittade hem till oss.
Vi träffade först en annan tomte nere på serviceboendet för Johans mamma och där var även ett jättefint julbord för dom äldre! Megan är 6 år och hon fick stooora ögon när hon såg vår tomte. Alla mycket nöjda och glada för sina julklappar som var även i år väldigt många. Vissa är köpta tidigt på året så man samlar lätt på sej. Maken hade köpt min första redan i September, när jag snodde hans hörselskydd med radio i...Nu fick jag ett par egna! Hundarna var ju mitt i hela julen, bland all mat och folk!
Men Kissy har liksom börjat att matvägra och känns inte helt hundra... Undrar lite med oro om det är åldern som tar ut sin rätt, men jag vill inte det , vill ha min älskade vakthund än några år... Men korv och köttbullar det slinker allt ner! Megan har fått sin julklapp. Hon älskar hästar och nu fick hon rida jättemycket! Van vid att rida i ridhus, vara i stallet en halvtimme innan och efter. Nu bodde hon nästan i stallet, upplevde vad gegga är vid in och utgången av hagen.... Red ut i storm med träden som vajjade i vinden, igår red vi runt fälten, i ösregn och storm. Vi vände faktiskt efter halva vägen, så vi slapp direkt motvind. Men vår älskade Diamond, han sköter sitt jobb med stor heder!
Leds ut och in av henne, travar lugnt och säkert i stormen och skrittar över stock och sten, hon behöver bara njuta. Precis så är han. Hon sjöng på Holländska och leendet var stort hela tiden! Det blev en jul för henne som hon aldrig glömmer! Fick bakat lite också, och en jättegod paj hann jag med också, grönkål och västerbottenost!
Nu jobbar vi lite sen är jag ledig några dagar till och skall bara vara ute och röra på mej och hitta tillbaka utan huvudvärk och försöka hitta skrattet igen! // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela