livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Måne

Publicerad 2017-12-04 08:45:41 i Allmänt,

Vilken fantastisk måne vi har haft i natt. Extra stor och jag kan förstå att folk förr i tiden trodde det fanns liv där.
Sen när dagen gryr och himlen färgas rosa, då känns det begynnande ovädret långt borta. Men en storm är på väg in, lagom tills maken går på jouren.... Det var rätt kallt om tårna i morse, mina stallstövlar som är fodrade, om än läcker, var borta... Så jag tog gummiskorna utan sockor i. Hur mej iskalla tår! Men hästarna var nöjda och glada. Sweetie är så mysig nu förtiden, hon trivs nog bra. Gnäggar och ställer sej sen och tuggar sitt hö över boxdörren så hon kan få lite kel på vägen. Mina tankar för henne går lite åt avelshållet, skulle vilja hitta en smidig lite lättare i typen Connemara hingst, den får inte vara så stor för hon är stor så det räcker och hennes mamma och pappa är över ponnymåttet. Helst en brun eller svart. Vill inte ha ett albinoföl och risken finns ju när hon är gul. Veckan känns lite späckad trots allt börjar lugna sej. I morgon skall jag ha mina väninnor på middag, Torsdag är det sista träningen för terminen och innan dess julbord med jobbet... Får nog skynda mej lite för vi äter till kl 17 i Kungsbacka och 17:15 måste vi åka hemifrån, hmm, kan bli lätt stressigt. Maken går ju på jouren, så han kan jag inte räkna med. Nu är Alice nya rum nästan färdigt, elen skall fixas i veckan och jag har en strykning kvar att göra på hennes fönster. Sen skall det bara köpas in madrasser till sängen och mattor mm. Det blir lagom färdigt till jul då vi får besök, som har varit målet att dom skall sova där och inte i husvagnen som dom önskat. Kan ju vara rätt kallt även om det finns värme i den nu. Ha en bra vecka! // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela