livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Osynlig

Publicerad 2017-12-29 09:19:21 i Allmänt,

Ni kanske tycker jag är lite osynlig, det har sina rutiga och randiga skäl. Huvudvärken som jag haft i över månaden släpper inte, igår blev jag till o med nerbäddad på kvällen. Har analyserat detta och tror att det är för mycket timmar på jobbet, har liksom passat på att jobba lite extra nu när inte träningar och tävlingar är igång. Har man inte full hjärnkapacitet så visar detta sej på detta viset. Tyvärr... Nåväl, lite vila kanske bättrar på det hela. Semester en hel dag igår, tillbringades på en smutsigt vis. Fy vad det är lerig och smutsigt ute nu!
Detta jobbet gillar jag ju, men det blir liksom aldrig riktigt rent....
Fick en tur på en mycket glad och pigg gul ponny, hon är taggad till tusen och matte var lite otränad på hästryggen kan man säga... Nyfiken på grannen som badade i ett inte så rent vatten heller.... Är lite orolig för min gamla hund. Hon har matvägrat några dagar, mår illa och har ingen matlust när det gäller sin mat, men köttbullar och korv går gärna ner. Hon var ju lite orolig när Johan höll på med strömmen till Alice rum, det är något fel så det löser jordfelsbrytaren så fort han söker ut felet. Hon har väldigt ont av detta så jag tror hon har fått liksom magkatarr. Kalk och fil älskar hon men maten, bara nej. Blir hon inte bättre så får vi åka till veterinären nästa vecka, hon är trots allt 11 ½ år och mitt allt i hundvärlden. Hon tog ju liksom över vaktandet av mej när jag är mörkrädd efter Gemmy, så att hon skall försvinna orkar jag inte tänka på. Hon viker aldrig från min sida och är som en skugga efter mej. Maken säger till mej, ta inte ut sorgen i förväg, men jag tror att min huvudvärk sitter lite i tanken om henne också... Nu jobba lite, sen springa en sväng för att försöka släppa på spänningarna, försöka få in lite positivitet i livet. Se ljuset, för nu är det ljusare på dagarna, har ni märkt?!
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela