livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Racet

Publicerad 2017-12-17 14:47:24 i Allmänt,

Det var Fredag morgon, maken vakt ledig o trött, jag helt slutkörd och huvudvärken dunkande, vi drog till Ge-kås. Kanske inte det optimala men vi gör det varje år innan jul. Det var inte många människor där faktiskt, vi mötte min syster yster där när hon skulle gå på sitt kassa skift.
Vi gillar inte att fotas, men maken är lite envis.. Hem från Ge-kås, lasta ur och sätta på transporten för vidare färd till Ikea. In, delade på oss, maken till sängavdelningen, jag till övriga avdelningen och vi möttes vid självplocket. Säng till Alice inhandlad. Eller rättare sagt madrasser till en ärvd säng. Gran inhandlades och hem i ett huj. Tog inte många minuter där inne. Första gången vi handlat gran på Ikea! Det enklaste är ju att hämta en gran i skogen men jag tål inte dom så det får bli köpegran i modell Kungs. Taco som barnen gjort blev middagen. Lördag morgon gryr, fick med mej maken som sprang en bit före. Snöigt och halt som skam. Frågade maken om han såg det fantastiska när solen gick upp, vilket skådespel, men han njöt verkligen inte, han såg inte uppgången ens!
Det var inget njutbart väder precis håller jag med om.... Till stan med dottern, lite julklappar från henne och hem igen för ridning. Inget stoppar dottern och även om dom vilar går dom lite någon dag. Frisky är inte nöjd så nu blir hennes vila över. Köttbullar för jul fixade, lite smaklösa blev omdömet så får väl krydda på dom lite när vi värmer på dom.
Julskinkan i ugnen och det vanliga så går brandlarmet under griljering. Precis samma visa varje år! Söndag morgon, innan julkalendern började hade dottern och jag fixat färdigt hela stallet och landade precis på minuten för att se på traditionen. Sen blev det en kall löprunda för mej, men två vänner som blev alldeles imfrostiga!
Men solen var uppe och en blå himmel, bara det kan man njuta av dessa korta ljusa timmar. Strax skall jag lägga in Ernst lax, får se om det blir lika god som hans... Tveksamt.. men det såg gott ut i tv! // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela