livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Billy hälsade på hemma...

Publicerad 2017-01-27 08:33:32 i Allmänt,

....på ridskolan och gjorde succé! När vi inte tränar hos Lena så brukar vi emellanåt åka "hem" till klubben och vara med på deras träning ibland, det tar 5 minuter och lite barn o ungdomar i Alice egen ålder. Igår skulle dom vara med på en enkel hoppträning. Alice var lite spänd, alltid lite pirrigt o visa upp något som man tränat på länge. Så bra det gick och alla tyckte ha blivit så fin och duktig. Så stolt hon var lilla dottern! Några frågade vilken ponny det var, är det en ny? Lilla Billy, inte lätt att passa in men du gör så gott du kan, trots du är en ponny. Alice fick även prova en annan som behövde lite justering, det gjorde hon jättebra. Hon var ändå glad när hon fick med sej Billy hem igen, tårarna rann nerför kinderna när hon gick ut ur ridhuset, åh, han fick åka med hem igen!!
Man tycker lätt om dom små, även om man vet att dom inte skall stanna! Jag är glad för det, det bevisar att hon rider med hjärtat och pysslar om dom för att hon tycker så mycket om dom! På lunchen hemma så sprang jag en extra lång runda, även idag var den gamla Kissy nöjd med sin förmiddagspromenad med sonen så hon valde själv att inte följa med. Det blev en bra runda och jag var jättenöjd!
När jag jobbat färdig tog jag gul ponny och försökte upprepa förra passet som var så bra, jag spände mej nog lite mycket med onda kroppen men då får man andas och ge ponnyn lite mera frihet, så gick det utmärkt. // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela