livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Göra allt på en gång

Publicerad 2017-06-28 06:58:59 i Allmänt,

Jag har ju en förmåga att göra allt på en gång, visst jag får mycket gjort men det är inte alltid till familjens uppskattning. Stressen infinner sej alltid, men någon stans i slutänden går det alltid ihop. Onsdag klockan strax efter 14 skall bilarna rulla mot Skåneland, Dagstorp, där vi varit så många gånger och vi gillar helt enkelt stället. Jag har massor att göra på jobbet, jobbar som en slav från tidiga morgonen, smiter iväg på lunchen för att handla mat, ringer sonen, kom o hämta maten, in o jobba ett par timmar till, hämta Alice hos en kompis...Hem o laga mat, och nu måste vi packa! Men innan dess, saften, ja just det jag la ju Fläderblommor i blöt...
Koka upp med socker, skumma och svalna. Sonen, kan du hjälpa till o bära, det här o det här skall med, maken!! Cykeln måste med, dottern glöm inte..... Sadelskåpet baxas in i bilen, matburkarna till hästarna, benskydd, hinkar, schabrak, täcken.... Allt skall in i bilen, två hästar med, massor av hö plastas in och läggs bak i makens bil. Husvagnen, packa packa. Ett år sen sist vi var ute med den, är allt på plats. Hur orkar dom som är ute varannan helg stönar jag till maken, hur orkar dom packa allt hela tiden. Dom har säkert all packat hela tiden och bara drar när helgen närmar sej svarar han tålmodigt. Kan förstå detta med lastbil faktiskt, bara stuva in hela alltet. Vi knör in så gott vi kan, två ponnier skall med, det kräver sin man o fru... För att inte tala om alla kläder, det skall bli skitväder, regn och mycket regn. Vi hoppas att dom har fel men för säkerhets skull slänger vi in stöveltorken i husvagnen, och en fläkt!! Onsdag morgon gryr, kl 5 är jag o hundarna ute igen, måste innan jag skall jobba lite till. Massor av göra. Detta faktum är att jag är mästare på att göra allt på en gång, med viss tveksam framgång... // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela