livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Sociala medel

Publicerad 2017-03-30 09:21:51 i Allmänt,

Ibland är faktiskt sociala medel bra. Häromdagen så fick jag ett meddelande av en valpköpare att ägaren blivit sjuk och hunden skulle mot deras vilja få byta hem. Jag vet av erfarenhet att ringa det där samtalet som just den ägaren fick göra till mej, är bland det jobbigaste man kan göra. Då blir det liksom på riktigt. Det är en trevlig tik och jag överlade med mej själv och familjen om vi skulle ta hem henne, men kom rätt snart på att min magkänsla var rätt, i vårat ponnyliv nu och två äldre hundar som vi hoppas ha många år till , vore det inte rätt mot någon. Jag la ut en blänkare på Facebook, att en trevlig hund skulle omplaceras. Inga namn, inget jobbigt för ägaren mera än det som redan är. Så många fina som hört av sej, helt otroligt faktiskt! Snälla vänner och okända har spridit detta. Vi hoppas att det löser sej nu snabbt för alla inblandade, ett hem som dök upp första dagen låter lovande och kontakten är förmedlad. Ibland när sociala medier används på rätt sätt, ja då är dom verkligen en fördel. Speciellt när situationen är jobbig för dom drabbade och att just svara på annonsen som man inte vill sätt ut, skall svaras på, då är detta jättebra. Vi får se vad detta utmynnar i, vi tror på det allra bästa, för alla inblandade. // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela