livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Tillbaka i verkligheten igen

Publicerad 2017-05-29 09:03:00 i Allmänt,

Och den är ju inte så tokig på nåt vis. I går morse hade vi bestämt att vi går upp tidigt och rider Rally innan vi skulle iväg på eftermiddagen, nu var det hela så att västen och sadeln låg hemma hos Malin, så vi gick en tur till sjön och badade hundarna i stället. Jag reflekterar ofta hur vackert vi bor, nu gjorde Alice detsamma!
Det mulnade helt plötsligt på hastigt och regnet kom lite som en befrielse. Efterlängtat faktiskt.
Att sitta på farstubron och se o höra sommar regnet strila, det är en underbar känsla! Jag fick en fantastiskt morsdag blomma, jag älskar ju lila!
En jordgubbsampel pryder även sin plats från sonen! Vi åt lunch och begav oss till Malin för vidare transport in till Göteborg. Lite lätta rysningar får jag allt av stora stan men se, mitt i stan vid Clarebergs ridklubb låt några ängar som byggt lite fälttävlanshinder!
Jag älskar dessa gamla skyltar! Det vittnar om att landet och det gamla inte är så långt borta. Mitt inne bland hyreshus och nybyggda villor! Det var en trevlig träning och det gick så jättebra! Malin är ju enormt duktig på sin fina häst!
Vi skall ju båda läs Alice o Malin tävla till helgen i fälttävlan! Frisky tyckte att det var toppenkul och fick utlåtandet av tränaren: en typisk Connemara från Irland!
Piloten red bra och hade en bra känsla. Pigg men hanterbar tyckte nog jag, och emellan hoppen helt lugn o avslappnad.
Dom fick avsluta med banken, Alice bara älskar att hoppa bank, som vi upptäckte och tränade ett år i Dagstorp.
Vi rullade hemåt och var nöjda och glada allihopa. Vi körde hem Frisky och jag hämtade min bil hos Malin som sadlade nästa häst och Emil fixade i ordning Diamond. Sen red dom hemåt och möttes av Alice och Rally på vägen. Mycket häst hela dagen med andra ord. En mysmiddag i mors anda hanns med på kvällen innan vi däckade lite sent på kvällen, inga problem att somna med andra ord! // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela