livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Sudd

Publicerad 2017-11-28 08:56:54 i Allmänt,

Vet inte om jag börjar bli gammal, men när det är regn, snö och mörker så ser jag så dåligt! Annars ser jag som en hök, förutom när jag läser men det är ju åldern, det vet jag... Måndag, jobbar sent och vet att Tisdagen innebär utbildning på eftermiddagen, dvs jag får vecko handla dagen innan... Det var mörkt och regnigt typ hela dagen! Jag mötte den äldre sonen på Maxi så det gick lite fortare med hjälp men när jag åkte hem, då körde jag en omväg, för att slippa åka igenom stan , för det är rent livsfarligt. Folk rusar över övergångsställen, dåligt med reflexer och mörkt klädda. Det glimmar och känns som det pixlar skjuter från alla ljus i mörkret. Undrar lite om bilen har lite dåligt halvljus, tänkte på det i morse också. När man kör på slingriga vägar genom skogarna hemma så ser jag knappt, ofta med en bil bakom med bra ljus rätt i min backspegel... Det är nog åldern..
Vad som var skönt igår, tränade på lunchen men hade en halv tanke på att jag var nog tvungen att göra stall och hundar när jag kom hem. Se till min glädje när jag landade hemma, möts av maken som precis sprungit med hundarna och Malin har gjort hela stallet! Det värmer mitt hjärta, ger energi och glädje! Barnen hade ridit två hästar så det var bara att ställa in dom och torka! Frisky stod bakom stallet i hagen och var mycket upprörd, hon trodde hon var glömd!!!! Det är ju halvfart för henne denna veckan och hon gillar inte att vila! Hon skall vara nr 1!
När jag fodrade hästarna i morse, ja jag kan erkänna att det denna tiden på året vore skönt att vara utan dom, maken sa också när han gick ner och släppt ut dom, nu är det inte kul att ha hästar.... Men innerst inne vill vi ju ha dom men det är motigt i snöblandat regn och gegga! Men det är värt det, alla vackra dagar i solen! En tanke till hjältarna som jobbar ute idag, bland andra min make. Ni är fantastiska! // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela