livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Träning hjälper

Publicerad 2017-11-07 08:20:12 i Allmänt,

Japp, en gång till har jag fått det bevisat. Hade ju som sagt väldigt ont i kroppen igår, på lunchen gick jag med en arbetskamrat till gymmet och gjorde ett lagom jobbigt pass där. Mest jobbade igenom kroppen, inte en väldans massa tyngder på. Kände mej starkare och gladare när jag landade på jobbet igen. Så när jag kom hem hade jag mindre ont och började fundera på upplägget på veckan. Vilade Söndag med en promenad och idag är det vila igen, för jag hinner bara ut med hundarna på en promenad idag också. Kanske bra för jag har varit lite sliten i kroppen. Onsdag skall vädret vara ok och regn på Torsdag, då blir det gymmet igen. Mao så gav jag mej ut på en jogging med hundarna i skymningen igår. Härlig hög luft och mindre ont, hundarna hade nyligen fått middag och jag är rätt noga med att dom inte skall anstränga sej direkt efter men gjorde ett undantag. Dom var så pigga och glada, jag kände mej stark så det blev jättebra. Mera träning = mindre ont. Alla som har Fibro, försök att träna, ialla fall lite så blir det bättre, så är fallet för mej. Matlådan idag har jag snott av maken, visst är den mogen...
Maken bytte alla däck på mitt ekipage i går, det tar tid och är tungt. Men tacksam var jag för det idag när det glittrade på vägen och frosten intog Fjärås. // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela