livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Det skaver

Publicerad 2017-10-20 08:15:11 i Allmänt,

Undrar om det är för jag börjat träna inomhus, har för mej att det var så sist också. Det börjar skava i halsen och det känns som jätteförkylningen är på G... Därför valde jag att efter jobb och matinköp springa igår som egentligen var en vilodag. Men det kändes bra och många gånger har det gjort att kroppen liksom tar hand om det onda, så jag kände mej jättemycket bättre efteråt. Idag skaver det lite men det är bättre. Jag håller tummarna för att det inte blir värre. Alice sa också att det skavde i morse, hon skulle ha gympa med kondition och skulle springa, hoppas hennes lilla kropp tar hand om hennes skav också. Du får inte träna med ont i halsen sa jag, som den höns mamma jag är, nejdå bara lite skav sa hon... Ibland blir jag lite impad, jag är ju alltid så orolig för mina barn, även dom stora. Händer det något ja då tar jag för givet att dom ringer mej och jag skall lösa. Igår kom den äldste sonen hem och berättade att han fått punktering på väg till jobbet. Varför ringde du inte sa jag, ialla fall till Johan. Men mamma, jag löste det bytte däck men det var punka på det också, så bärgaren kom och körde in mej till Kungsbacka gummi, där jag köpte 4 nya däck. Jag blev lite sen till jobbet men det löste sej. Då blir jag impad och stolt. Mitt barn som jag tror är mitt barn, fixar och donar helt själv. Behövde inte ens ringa nån av oss föräldrar utan löser det med sitt sunda förnuft. Rätt skönt att inte behövas, det är väl målet med barnuppfostran!
Man kan liksom koppla av, som Findus. Inte hetsa upp sej över detaljer.... // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela