livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Mörker

Publicerad 2017-10-24 10:38:56 i Allmänt,

Det är mörkt, jag har tyckt det och nu fick jag det bevisat, på Radio Halland så säger dom att det är den mörkaste Oktober på 15 år. Radio Halland, denna klippa. Klart det är så! Jag gymmade igår på lunchen, så jag gick bara en sväng med hundarna när jag kom hem. Sen var det mockat i stallet och Alice och Emil var i skogen på en tur innan mörkret föll. Det var inte riktigt Emils dag kan man säga, när han kom tillbaka så upptäckte han att undersidan på stigbygeln hade lossnat, så han tog Alice cykel och skulle leta, då hoppade kedjan på den. Stackarn. Alice red Rally lite i paddocken också och visade Wilma och Aggis honom som inte sett honom innan. Dom var förbi med klippmaskinen vi delar, våra lurviga ponnier klipps ju lite oftare! Frisky fick ett dressyrpass i paddocken sen red Alice och Isabell en sväng för att leta dom också. Men mörkret hann ifatt dom så det blev lite mörkerridning på slutet. Lätt sliten landade dottern vid matbordet lite sent, för att sen pyssla lite inne. Själv upptäckte jag golvet, hur kan det bli så grusigt på bara några dagar. Men en bra bok i öronen gjorde dammsugningen nästan lätt..... Lite vad som händer i en helt vanlig ponnyfamilj en trök höst dag..
//Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela