livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Regn o blåst

Publicerad 2017-10-23 09:04:12 i Allmänt,

Måste säga att detta med höst inte är min grej... Både Lördag och Söndag startade jag med att springa min runda med hundarna, då vet man vad höst innebär. När man i nedförsbacken nästan står stilla för jag har sån motvind! Väl hemma får man blåsa hundarna torra, annars blir det astmabesvär för mamma i flera timmar. Nej, inte min grej helt enkelt. I går var jag knappt ute mera, vi röjer och slänger för fullt hemma. Skall inrida våran övervåning där vi har nedpackat våra liv, sen förr. Så mycket att gå igenom, så mycket att slänga. Men jag har känslor för vissa saker, det går inte att slänga vissa saker, än...Kanske när jag skall packa in allt, när vi får byggt förvaringsutrymmen.... Nu är prio 1 ett nytt större rum för Alice. Hon har bott i stallet denna helgen, inga träningar eller tävlingar. I Fredags hade hon Emil där, i Lördag och Söndags Julia. I går i pisseregnet satt hon först på Diamond och filade på Dressyren, sen red hon ut med Rally och Julia på Enigma. In och värma sej lite och äta lite. Sen blev det en långtur med mycket galoppträning på Frisky tillsammans med Isabell. Både jag och maken sa i en mun: hon är värd alla rosetter hon kan få, detta slit i detta väder. Lilla gumman, så ihärdig och målmedveten. Det viktigaste för henne är hästarna, hon älskar dom och det visar hon verkligen!
Som sagt, allt är inte tävling men det är kryddan!
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela