livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

En lång helg

Publicerad 2017-09-18 08:23:07 i Allmänt,

Det känns som helgen blivit jättelång. I Fredags nåddes jag av att min väns mamma hastigt avlidit och jag blev kall och varm om vartannat. Jag har liksom vuxit upp med henne och hon hade också mist sin mamma som liten så hon ömmade nog lite extra för mej i min situation. Det är så svårt med döden, jag blir alltid så berörd av sorgen och vet inte hur jag skall räcka till för dom sörjande. Samma eftermiddag var det inte utan att tanken for till det på andra sidan när himlen såg ut såhär!
Vägarna åt det hållet spolades bort, strömavbrott och översvämningarna bara ökade! Vi på åsen klarade oss beundransvärt från detta! Lördag morgon var fantastisk, en höst morgon när den är som bäst.
Mycket vatten i bäcken under morgonpromenaden! Alice tycker det är så kul när det är lite folk i stallet igen och dom hade bestämt sej för att rida ut ihop, så hon lånade ut sin gula ponny och valde att rida grannens istället. Annika tog sin Flash.
Jag gjorde lite lunch till hela gänget samtidigt som jag sprang ut och klippte ner mina fruktträd. Det var lite mystiskt där i skuggan, rödbruna myggor som stacks och var envetna. Kliade frenetiskt och jag tänkte inte mera på det. Men när vi satt och åt, så började jag må illa och var nästan yr. Jag fick gå och lägga mej och sov i flera timmar. Händer aldrig hos mej, att jag sover mitt på dan när solen lyser! Jag vaknade, tog en antihistamin då maken påminde mej om att jag reagerat så en gång tidigare för många år sedan, allergiskt mot sensommar myggor. Jag åt lite, kröp sen ner igen och somnade som en stock! Var osäker på om jag orkade köra till dressyrtävlingen på Söndagsmorgonen. Men jag var rätt ok så vi åkte hela familjen, skulle ju bara till Frillesås. Mera detaljer om tävlingen kommer, mycket positiv upplevelse. Prinsen var med och dottern vann Lb på honom.
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela