livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Sovmorgon

Publicerad 2017-09-12 07:51:53 i Allmänt,

Så sa dottern, studiedag och mamma kan jobba hemma. Då tar jag sovmorgon ända till klockan 10. Visst sa jag... Gick upp och började jobba tidigt, försökte smyga för dottern skulle ju sova. Strax efter 6 vaknade hon och strax efter 7 satt hon på första ponnyn... Så detta med sovmorgon, det blev det inget med! Mamma sa inget, helt självvalt.
Läxorna har börjat. I går var första Engelska läxan. Vet inte om jag är lite mossig, men jag tyckte det var rätt svårt. Läxor är ju inte min grej, speciellt inte på kvällen när hjärnan segat ihop. Om pappa hjälper dej på kvällen så kan jag ta på morgonen, vid 5 snåret är hjärnan igång igen. Det blev väl så där uppskattat att gå upp klockan 5 och göra läxorna... Lite så när man får anpassa sej till trasig hjärna. Funkar inte på kvällen bara efter en dag på jobbet. Men vi läste och översatte Pippi i Söderhavet. Intressant att jag nog aldrig läst just den Pippi. Bra för mej att träna Engelska, jag tappade ju nästan hela mitt ordförråd när jag "gick i väggen" så att ha ett barn som börjar 6:an och läser glosor är ju bara toppen! ha en bra dag!
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela