livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Ufo??

Publicerad 2017-09-13 07:58:37 i Allmänt,

Klockan är 05:30... Hästarna är matade och jag tillsammans med hundarna ger mej utåt Sätilavägen i mörkret. När jag kommer bort till maskinhallen, så hör jag ett ljud, jag har ju mina proppar i öronen med en spännande deckare, men igenom det ljudet hör jag något som låter som en kulspruta. Hundarna stannar upp och lyssnar, ja då är det något.. Jag saktar in på steget, det var ju inte så att jag svävade fram precis innan men nu motade det. Hade jag inte haft hundarna med mej, hade jag nog vänt. Jag ser ett ljussken mellan träden, starkt och vitt. Sen lite gult.... Ljudet igen och ljuset kryper sakta framåt. Det är nästan lite overkligt, vad har jag hamnat i? Ufo? Jag smyger mej framåt och hundarna är på helspänn... Nu ser jag! Det är en traktor som håller på att sätta ner snökäppar!
Jag blir nästan full i skratt. Vad jag i min tankevärld målat upp en bild av den blinkande kulsprutan... Vi har följe en bit, blir lite trångt när bussen kommer men jag ser ju att det är två killar som kör traktorn och jobbar , det känns nästan som vi har en träff på morgonen. Vad dom tänker när dom ser en halvfet, medelsålders dam med två hundar i mörkret kan man undra och fundera på... Senast i går tog jag kort på sen sommaren. Och idag åker snökäpparna upp!
Denna vy kommer jag sakna när korna är borta, dom är gamla nu och blir nog inte ett år till.. men jag älskar dom! Sen en blomma, vet inte vad det är men vacker är denna busken som grannen har.
Lite spänning i vardagen i Fagared! // Tina

Kommentarer

Postat av: norrbotten emma

Publicerad 2017-09-13 08:33:03

ha en bra dag

kramizz

Svar: Tack detsamma!
livetsomtina.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela