livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Att lära sej varandra

Publicerad 2018-04-13 10:02:09 i Allmänt,

Vi börjar så smått komma underfund med varandra. Hundarna och vi.
Dom är väldigt lyhörda men har ju lite andra rutiner och det tar tid för alla.
Dom är så lydiga med katt maten, går fram och kikar kollar på oss och vi säger neeej, och då går dom därifrån!!
Det har aldrig funnits på kartan innan med dom gamle, dom snodde maten fortare än vi hann med.
Vi var o grillade häromdagen, med en strålande sol över sjön, helt underbart!
Lilla Divine åkte med resten av familjen med 4 hjulingen och vagn, och hon njuter verkligen att få se!
Jag gick med Blossom och hon är så lydig och fin! Sen att grilla dom fann sej fort i detta livet, näsorna var lite nära elden, nyfikenheten var stor!
Alla är rätt nöjda med våra nya vänner.
Rätt mysigt att hela familjen är med en Lördagskväll i April.
När vi kom hem gick dottern och jag rätt ner till stallet inför tävlingen, maken in till gamla pappan och sönerna försvann upp på sina rum. Ryggsäckarna placerades i hallen och in med hundarna.
När vi sen kom in, då var all korv upp äten och rätt runda magar på hundarna.... Egentligen blev jag lite glad då dom visar lite extra mod och nyfikenhet! Corgin kallas numera Corvi.... Eller som maken uttryckte det Corvett!
 
Vila, det är inte min grej men jag har fått ont på framsidan skenbenet... Överansträngning säger alla proffs, vila du måste vila. Men jag har ju anmält mej till Blodomloppet i början av Juni så inte kan jag vila!
Tur man har proffs i vänskapskretsen. Sjukgymnast Cissi! Hon tejpade, gav mej övningar och tips på inlägg som hjälper till att stötdämpa hålfoten, och jag får springa lite!! Efter 5 dagars uppehåll så blåser det ju självklart storm ute, men en liiiiten sväng får det allt bli!
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela