livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Sista veckan

Publicerad 2018-08-21 12:47:17 i Allmänt,

Det är alltid så innan skolor och jobb drar igång, man tänker att man skall ha fixat så mycket inför detta, för sen tar liksom tiden slut. Så funkar det ju inte riktigt i verkligheten och vi fick gjort bara en brådel.
Mitt växthus som jag fick i 50 års present, det är uppe och nu skall jag bara boa in mej.
Det kommer säkert att ta tid men att börja någonstans blev liksom starten.
Tror nog att både petunior och tomater var glada att flytta in nu, när blåst och regn inkom. Sen är det rätt mysigt att sitta i växthuset när det regnar också.
En tripp till Landvetter blev det för foderinköp och då fick Alice rida fina Prince igen, hon gillar honom väldigt mycket! Tur stallet är fullt hemma....
Rally fick följa med på dressyrläger med Malin, han fick lära sej något helt annat än vad han är van vid..
Vi är ju så tacksamma att Malin tycker detta är så kul! Hjälper Alice en bra bit på vägen.
Vi åkte själva med Enigma till Ätrabygden och hoppade bebisklasser!
En fin L:e felfri blev det.
Sen blev hon lite ur balans och stark på två hinder i L:d, Alice korrigerade hennes bog och då far hon iväg och får ner två bommar. Detta är en ponny med kapacitet men behöver en riktigt noggrann pilot!
Hon uppförde sej så bra , tänk hon har nästan bara gått i en hage, aldrig sett mera än CR banor, två gånger och sen gått i skogen och paddocken på hemma plan. Hon växer i mina ögon trots sina brister, Skimmel, Sto och New forest! Men bussig detta till trots!
New forest har aldrig varit mina favoriter, har jag mött någon istadig eller motvals ponny nån gång, ja då har det varit just en sån, New forest. Så Enigma gör en god sak för rasen!
// Tina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela