livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Julen har rullat på

Publicerad 2018-12-28 13:39:26 i Allmänt,

Vakum? Kanske man kan kalla läget mellan Jul och nyåret.
Alla i familjen blev nöjda och glada över sina julklappar, det blev en del som vanligt. En tradition som vi gärna tar med oss allihopa.
Jag har förmedlat min känsla till barnen, den glädjen att få ge, väl genomtänka gåvor.
En tomte som kör sin fåle..
Den gamle ponnyn fick även han julpynt
Rally som inte förstår julen i Sverige än, vad göra med sin present...
Första julen i Sverige tog på krafterna...
Även lilla korvi blev julpyntad..
Trevligt med skogen inomhus, då slipper jag ens att gå ut!
På julaftons kväll tände vi ett ljus, hela familjen för våra två älskade hundar som lämnat oss under året. Oscar var den som kom med den fina idén.
Det blev en jul med vackert väder att träna i! Lite längre springrunda när ljuset är med mej!
Alice fick en terräng träning på GFRK inomhus av familjen Fällgren på Annandagen!
Även Malin var med!  Detta gillar Rally väldigt! Vilken fräsig ponny du har sa den tränaren vi aldrig mött innan, men du borde nog rida mera dressyr... Om hon bara visste vad det tränas.
Så även dagen efter, för Marina.
Denna gången var Marina full av beundran så fort det har visat stora framsteg! Alice sken som en sol och kände att alla timmarna lönar sej. Det är ju inte denna gren som hon brinner för men värt all träning om hon når sitt mål på detta viset!
Idag Fredag gick jag en promenad med korvi och Blossom, längs Lygnern.
Så dimmigt, men det sprack upp lagom till jag mockade och det sa knak i ryggen. Sällan eller aldrig har jag ont i ryggen så jag är väldigt ovan att ha ont , så ont!
Fick istället klippa ner alla mina övervintrande Pelargoner och börja på jobbet som jag och Alice började på igår. Pusslet!!
Förr var detta en vanlig syn här hemma men mera sällan nu.
Efter detta förfärliga år får jag försöka hitta tillbaka till den Tina som fanns förr. Pusslet kanske är en av dom delar som saknats.
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela