livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Man kommer inte undan

Publicerad 2018-12-17 08:21:31 i Allmänt,

Som jag nämnt innan genom åren så är jag ingen fantast av julen. Vi har haft väldigt många nära och kära som lämnat oss allt för tidigt just runt Jul.
När min pappa flyttade ner från Södertälje förstod jag att han hade också samma känsla.
Över allt målas julen upp som något varmt och förväntan växer över alla bredder.
Själv har jag alltid försökt att göra julen varm och vänlig, för mina barns skull.
Vissa år går det jättebra och tom jag kan njuta lite av vilan som kommer med några dagars extra ledighet, andra år går det sämre.
Jag tänker ofta på dom som verkligen är ensamma och övergivna till julen. Dom kommer liksom inte undan. Går dom in i en affär så är det julmusik, arbetsplatser är det jul och jul över allt.
Om man älskar julen så är detta en fantastisk tid på året. Det kan jag verkligen förstå.
När jag var liten så var det ett medvetet val att överösa mej med paket så för mej är det paketen och presenternas högtid. Framförallt nu på äldre dagar med barn så älskar jag att ge mina kära presenter. Försöker hitta just det, det där lilla som just sitter så fint i hjärtat.
För mej är julen att få ge.
Man kommer liksom inte undan. För mej är det sista veckan i mörkret, nu vänder det, om en vecka går vi mot ljusare tider. Det betyder mycket för mej.
 
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela