livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Röra sej..

Publicerad 2018-02-07 11:21:04 i Allmänt,

Hör på radion, 78% av dagens ungdomar under 18 år rör sej inte en timme om dagen! Detta är fruktansvärt kan jag tycka, då skänker jag en tacksamhets tanke till hästarna, åter igen! Alice rider minst en häst om dagen, och allt annat som det betyder, mocka, rykta, fylla höpåsar etc. Hon är igång även om det är -10 grader ute, aldrig sitter hon inne efter skolan och inte går ut mera! Jag lägger gärna min energi på att vara med henne och köra på träningar och tävlingar för det är sunt! Tror någon stans att det lönar sej i längden och när jag hör sådana skrämmande siffror, ja då gillar jag våra ponnier lite mera...
Jag älskar denna bilden, Alice kan säga Luddet och jag... Igår försvann dottern och Julia ut i mörkret till skogen och red i 2 timmar, det var tom så pappan blev lite orolig och ringde tillslut upp dom, var e ni!? Vi har ridit till Rossared, sen ner till Lygnern och är på väg hemåt... I denna kylan! Men hon var ute och inte satt inne med paddan!
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela