livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

CM

Publicerad 2018-01-31 14:24:28 i Allmänt,

Inom mej vet jag, man skall inte titta på vågen, man skall inte titta på cm, man skall endast känna och må bra! Jag hade en hälsogenomgång med jobbet för snart 4 år sedan, jag gick mycket, red och var aktiv varje dag. Att jag då fick domen av läkaren: på gränsen till ohälsosam övervikt gjorde mej deppig eller snarare förbannad. Hur var det med den dagliga motionen, att det skulle vara så bra. Sen dess har jag tränat, sprungit och varit aktiv på en nivå som är hög för mej och min onda kropp.
I snart 4 år alltså. Fick för mej häromdagen att jag skulle titta på måtten och kontaktade dom som gjorde hälsoundersökningen. Fick alla mått och gick glatt hem och mätte. Jag trodde typ på 10 cm för alla byxor är förstora, men icke. 2 ynka cm. Fattar ni, allt detta slit och släp. Jag började nästan gråta. Jag äter nyttigt och tänker på nästan allt jag sätter i mej. Hela tiden. Min tröst blev då Eva, min träningskamrat och fd arbets kollega. Hon sa: Men Tina det är ju 2 storlekar ner i kläder! Det är tydligen så, att mera rör det sej inte om. Men ändå, 2 ynka cm och allt slit. Har lite svårt att hitta motivationen igen, speciellt när det snöar/regnar och blåser ute. Men men det går väl över, lagom till midsommar!
// Tjockisen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela