livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Fullt upp

Publicerad 2018-01-29 11:24:06 i Allmänt,

Det är verkligen träning och hästar som upptar mitt liv och då är vi inte inne i tävlingssäsongen ännu! Vi rullade till Tvååker på Lördag morgon, Frida Andersén heter markarbetes tränaren för dagen. En fälttävlanstjej som hade väldigt mycket gympa för ponnierna! Dom rider två och två, nästan en timme höll dom på.
Väldigt bra övningar. Jag tror att dottern är där nu, att kunna skilja på träning korta korta länga länga och sen hur man rider på tävling, för något år sen blev det lite för mycket att tänka på men nu har hon vuxit i tanken. Väldigt inspirerad åkte vi hemåt och då återstod 3 ponnier att hoppa! För nu är paddocken lagom mjuk och Malin hade lånat ut lite grindar, vatten mattor och andra tittiga saker att träna på. Först ut var prinsen, han var glad och det känns nog som att komma hem lite att rida honom.
Han hoppar högt och inte så fort, precis som han alltid gjort. När han förstår att han är färdig styr han kosan mot mamma med den blicken: En godis skall jag ha!
Sonen tog en tur och försökte skritta på sin ponny, vilket var svårt för hon ville trava hela tiden, utan sadel o träns!
Sen var det Rallys tur, han är rätt kul. En bom på marken= Krokodiler men nya tittiga hinder, inga problem.
Lite spänd kanske och någon korsgalopp men ingen tvekan här inte!
Alice bubblar över av lycka för denna ponny! Inte alltid stilrent men ett stort hjärta har han allt! Sist ut och då hade mörkret lägrat sej var Enigma, hon går verkligen från klarhet till klarhet. Inte tittig för 5 öre och hoppade allt trots det skumma ljuset.
Pga ljuset var det inga höjder men vilken glädje hon har! Skönt att jag hade sprungit på morgonen för efter så många timmar i paddocken var jag också rätt mör, så middag grillat stod på bordet när vi kom in, det är lyx! Söndag startade med en ridtur på ponnyn jag trodde var lite trött sedan passet dagen innan... Eller hur, Frisky var så glad och uppspelt att komma ut och få lite luft under vingarna att hon betedde sej som en oinriden 3 åring, skuttade, hoppade och kunde inte skritta alls. Gissa om jag har träningsvärk idag! Fick liksom ta till all min kunskap för att kunna rida, inte snyggt men funktionellt mamma sa dottern..... Sen åkte vi till Billdal för att titta på ponnytävlingar, skönt att slippa vara nervös! Blåste nästan bort där ute vid havet, tur att det var inomhus! // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela