livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Helgen rullade förbi

Publicerad 2018-01-15 15:23:00 i Allmänt,

Vilken tråkig Lördag, jag sprang vilket var kallt, vi red och klättrade vilket var mysigt men kallt och sen roade jag mej med att vara typ hemmafru, pyssla och plocka bort julen... Jag är inte den typen alls känner jag, vill egentligen vara den där mamman som bullar upp, ser till att allt är skinande rent och soffkuddarna ligger precis som dom skall.... Jag vantrivs att gå inne och pyssla, jag vill vara ute! Men som sagt vissa saker måste ju göras thats it... Söndagen blev bättre om än kall den också! Började dagen i köket, potatis skalades och kalops kokades, det är ok att vara färdig till klockan 9 på morgonen, sen gå ut och sätta sej i bilen med färdiglastade ponnier och bara åka med. Malin körde och vi skulle till Kungsbacka för Clear round. Diamond hoppade med Emil och fick två fina rundor, en lycklig kille att han fick igång den gamla ponnyn denna gången! Rally fick också prova på detta.
Han vill gärna hoppa och han vill göra det på sitt sätt, med andra ord i full fart! Måste faktiskt ge dottern en eloge, hon sitter kvar, håller om och lägger ner handen helt lugnt när han protesterar med att slänga med huvudet och vill fram!!
Hon älskar honom och förlåter han för allt. Det behövs mera markarbete innan vi når högre klasser konstaterar hon lugnt. Väl hemma, hemkörda också gav jag mej ut med Dreamer i kylan och sprang medans dottern stekte plättar. Sen begav vi oss till manegen för Frisky skulle ridas igenom och så fin hon var, dressyrträningen har redan gett resultat på dotterns ridning. Nu blev det markträning och några fina språng på lite över metern, dotter och ponny frustade glatt! Nöjda och inte fullt så frusna rullade vi hemåt, till Kalopsen! Det var en helt klart bättre dag än Lördagen! // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela