livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Kämpar på

Publicerad 2018-01-20 14:00:47 i Allmänt,

Planering är något jag gillar. Allt för att hinna med så mycket som möjligt. Så även detta veckoslut. Frågade om Eva ville hänga med till gymmet en extra dag och hon är ju bara toppen för hon högg på betet! Glada i hågen ställde vi oss på löpbanden, jösses så jobbigt det är. Nu använder vi ändå motstånd och jobbade på bra. 30 minuter tog det att springa halvmilen inomhus och jag var verkligen genomsvettig! Fanns inte på kartan att vi var sociala under den tiden, vi flåsade mest på. Men rätt stolta efteråt var vi allt!
Jag skulle invänta Alice så Eva gick tillbaka till jobbet och jag styrketränade lite för att komma i fas med tiden. Hämta barn, som skulle ut o rida i detta hala och kalla. Jag var lite orolig för Rally för hans skor visade sej inte ha broddhål. Men anpassa sej är ju livet på landet så det blev att leda bort honom till skogen, där dom kunde klättra. Jag messade till ridskolan för att höra hur deras lektioner var i helgen, för att jag är lite trött på allt hårt ute! Sagt och gjort. Upp i ottan för att vara i ridhuset strax efter 8 på morgonen. Det är väl bara hästfolk som gör sånt... Frisky skulle träna dressyr och Rally jobbas rent allmänt, han behöver stärka sej rätt igenom. När Alice red Frisky så värmde jag upp Rally, vi gick och gick... Han såg en snygg häst i spegeln!
Han är ju så cool, tittar sej omkring och analyserar. Inget stress eller dumheter. Jag förstår att dottern älskar honom. Frisky var fin, jättefin och Alice var nöjd med henne. Vi bytte ponnier och pappa fixade Frisky och jag gav mej ut och sprang, för kroppen värker idag och bästa medicinen är att träna, i min värld... Men så mycket syra det är och halt ute så jag springer på helspänn! Men det gick och lagom svettig och go mötte jag upp en nöjd dotter och en svettig ponny i ridhuset, lagom till lektionerna började. Jobbet med Rally är ju att han skall ta det lite lugnt och Alice måste lära sej att själv vara över lugn och balanserad. Men det gick framåt och dom var nöjda. Väl hemma fick Diamond agera ponnyridning för en tjej som älskar hästar men nästan aldrig ridit, dom lever inte i den miljön, så Diamond fick hennes dröm att gå i uppfyllelse, jag är så glad att vi kan dela med oss av detta till ett barn vars högsta dröm är att vara med hästar. Sen blev det visning av nyfödda lamm, så tjejen trodde nog att vi var lite Mandelmann vi här uppe på höjden! // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela