livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Ny bil

Publicerad 2018-06-20 07:32:40 i Allmänt,

Ja, min är ju på verkstaden, turbon och lite till skall lagas och jag förstod direkt att en uppdatering av bil skulle bli aktuell inom kort. Vi började titta runt, vad behöver jag. Min bil skall ju lagas men på sikt kanske jag inte skall ha kvar den som dragbil 31000 mil börjar kanske att märkas..
Jag är en Volvo människa, och älskar 4 hjulsdrift så den har varit perfekt.
I några år framåt lär jag dra hästtransport x antal gånger i veckan och mycket långkörning.
Lite full i skratt blev jag allt, för man tittar ju liksom på en viss typ av bilar, Volvo och Pick up bilar och så var jag på ett kalas där jag träffade en verkstadsman som slog undan mina fötter totalt när han utbrister: klart du skall ha en Skoda! Va?? En Skoda?? I min värld är det en billig öst stats bil som går sönder efter några tusen mil, men det fick jag kraftigt dementerat, så var det inte!! Skall väl säga att jag tittade på Skoda ett tag men gick över till mitt vanliga tänk efter att följa magkänslan.
Så igår, nu var den hittad, i Säffle. En Amarok. Inte ny men nyaste bilen jag ägt på länge.
Lite lustigt att den har MAN som reg nr, jag tänker direkt på Helene Sjöholms låt Du e min man.....
Så nu kamperar vi ihop, jag och min nya MAN.
Hoppas han är pålitlig och tar mej dit jag vill, en MAN att lita på.
// Tina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela