livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Alla är överens

Publicerad 2018-03-02 09:14:01 i Allmänt,

Maken och jag har ju varit överens mitt i sorgen, att ha ett hem utan hund känns inte bra. Jag vill verkligen ha en hund och maken har engagerat sej och sökt. Han kan väl leva utan hund, det är inte hans stora intresse men att hans fru är så ledsen gör honom ont. Lilla dottern har suttit på SKK.SE köpa hund siten och letat. Igår var maken på konferens. Killarna och Alice, vi möttes vid middagsbordet. Alla var överens. En hund måste finnas i huset. Jag sa att jag hade börjat tänka i dom banorna även om jag saknar mina fina individer som vi haft. Emil skall börja plugga i höst, fram till dess jobbar han skift på två olika jobb, Oscar jobbar skift och börjar även han plugga till hösten, Alice går ju i skolan, alla erbjuder sej att ta hand om hunden, bara vi skaffar en! Det värmer i mamma hjärtat, att vår familj är så överens. Sen vad och vem som kommer, det får framtiden utvisa... Vi skulle dra igång med vårens träning igår, vår o vår.... Snorkallt! I Ubbhult hos Lena var det verkligen inte sommar, men vägarna var väldigt torra och fina! Transportens framdörr, den sitter där den sitter, tur vi har transportsäkra ponnier! Lova och hennes mamma Lotta var med på träningen, himla kul. Vi pratade lite hund i början och då säger Lotta som är veterinär att det var helt rätt beslut vi tagit, att vi tänkt på hunden. Jag kände igen stor tacksamhet att få fina ord. Det betyder mycket. Vi tränade, eller vi, Alice red och jag frös trots väldigt bra kläder, termobyxor och termokjol, varma skor och mössa!
Det är detta med att komma rätt på hindren, se avståndet. Det blir viktigare för varje steg mot högre höjd. Lena är petnoga, blev lite fel och kom lite nära dom två första sprången, hon la ut bommar så avståndet stämde, och se sen kom dom rätt på alla hinder! Lite bra för självkänslan!
Frisky är positiv och stark vilket är kul. Vintern träning har gjort susen! Vi rullade hemåt i natten, tur man har en bra bil med mycket värme i!! Oscar kom ner och hjälpte till i nattandet av hästar och vi gick tillsammans in med en väldigt fin känsla i magen. Det var väldigt kallt inne, timmerhus har sina för och nackdelar. Naturlig ventilation..... Alla sover i mysbyxor och tröja, filt över täcket. Men vi sover gott! // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela