livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Att vara sjuk.....

Publicerad 2018-03-19 10:56:12 i Allmänt,

Alice har verkligen inte varit sjuk på hela detta läsåret men nu hände det!
Vi har både hon och jag haft ont i halsen i säkert två veckor men vi har kämpat på, hon gick i morse till skolan med orden: jag vill rida i eftermiddag, Emil kommer med från skolan.
Hon vet reglerna, ingen skola ingen ridning.
Men hon fick ringa sin storebror som alltid ställer upp, vill du hämta mej i skolan för jag känner att jag kanske smittar andra... Klokt tänkt, inte att hon tänker på sej själv, utan andra.
I mammas värld är jag helt säker på att ridningen för henna gör henne frisk på många plan!
Helgen som var bestod av sol! Men i Lördags morse så kände jag att det var skönt att inte springa på morgonen utan ta inne cykling istället, för storm och -9,4 ute!
Vi gjorde det sista i flytten av Moster och morbror. Rätt sorligt men skönt för dom!
Mitt barndomshem... Ialla fall på lov, helger och andra skol ledigheter!
En utsikt som få har!
Vi har mycket snö kvar hemma, igår red vi en långtur i skogen, där är mycket snö, uppe vid oss!
Väldigt glada ponnier kan jag tala om, frustande med öronen framåt hela tiden, luftsprång och även den gamle prinsen hade racerväxeln i!
Alice var hos en vän i centrum på eftermiddagen och då sprang jag en tur, tror inte det är samma by med olika väder!
Det var helt fantastiskt att springa över Bräckan i detta väder, varmt men ändå lite kyligt, perfekt väder att springa i. Trångt faktiskt, fick liksom zigzacka fram mellan hästar, hundar, folk och rullatorer! Härligt att folk är ute verkligen, mycket familjer i alla åldrar. Jag bara funderar på vart dom är det blåser och regnar, när jag är ensam ute...
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela