livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Imponerad

Publicerad 2018-03-13 13:38:32 i Allmänt,

Jag har haft lite svårt att sova sista tiden, denna saknad gör mej tokig. Vad gör man när man vaknar mitt i natten, jo jag tittar på tvn. Paralympics håller på som bäst. Jag är så imponerad! Skidskytten, det har alltid tilltalat mej även det vanliga. Tänk att åka och prestera på topp, pulsen är verkligen på den högsta nivån och sen skall du få ner den till vilopuls på noll och ingen tid alls! Då skall du skjuta och pricka. Sen full fart igen. Som om inte det är svårt nog så skall dom nu på Paralympics göra det samma fast dom är blinda! Alla sporter är imponerande men detta är enormt! En föråkare som hjälper dom fram i spåret, även denna måste ju ha en jättebra kondis och vara pedagogisk och berätta hur spåret går och lotsa framåt. Sen skall dom skjuta, genom att ta på sej ett par hörlurar och följa ljudet, inte kunna se men ändå kunna pricka. Det är imponerande. Sen tittar jag även på andra sporter och allt imponerar. Hatten av för dessa idrottsmän och kvinnor! // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela