livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Mamma som ryttare

Publicerad 2018-05-25 09:55:24 i Allmänt,

Att ha tre ponnier i tävlingskondition ställer ju till lite bekymmer för dottern, när hon inte kan rida. Nu har vi ju lite tur att det är sommar och dom har fått gå lite på bete sen helgen, vilket inte är fel med lite mental vila.
Dom stora ponnierna kan ju jag rida, men jag vill inte rida för mycket för att jag få lätt ont i kroppen så jag kan hjälpa till lite lagom. Inte jättebra att få ett skov i Fibro lagom till jag skall springa milen nästa Måndag.
Hur som helst så sadlade jag Frisky och gav mej ut i skogen. Vi bor ju otroligt vackert och jag red ner till sjön och bara tänkte....
Att stå några minuter i vatten är bara bra för hovarna nu när det är så torrt ute. Så vi gjorde automatiskt lite hästhälsovård!
Sen galopp uppför Hjorthallsvägen, sen frustade hon nöjt när vi skrittade hemåt i skuggan i skogen.
Allt blommar hemma nu, har ju gott om vatten så jag har vattnat en hel del.
Denna blomman får mej att tänka tillbaka på valptiderna hemma, vi hade mycket valpar på våren och många fina valpkort är tagna just här vid denna.
Det är avkopplande att gå och vattna och plocka i blommorna.
Jag flyttade mina smultron och jordgubbar då dom stod i den odlingslådan som vi nu schaktade bort. Dom tog sej över förväntan och nu har blommorna blivit gröna nya bär....
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela