livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Utflykt

Publicerad 2018-05-02 09:01:30 i Allmänt,

Igår var vi i Landvetter. Vi skulle titta på Janettes och Robbans fina nya hus.
Alldeles nytt och luktade precis så där nytt som man förväntar sej.
Det var så fint och väldigt smakfullt inrett.
Alice hade turen att få rida en av dom fina ponnierna, Prince var det idag.
Hon fick ingå i skimmelligan helt klart
En snäll och bussig ponny på alla vis. Grodan som Ida red kom ju samtidigt med Rally för ett år sedan.
Vi träffade även Raggmunken, alltså det är ju Nordsvenskar i mitt hjärta, det går aldrig över!
Min första egna häst var ju just en Nordsvensk travare. Det sätter sina spår.
När vi kom hem gick jag ut och funderade på hur långt våren hade kommit efter regnet, rätt så långt kunde jag konstatera.
På efter middagen kom en kompis till Alice och provade att hoppa Diamond, deras ponny funkar inte för tillfället och jag erbjöd dom att låna honom då dom rider div 3 lag.
Bea fick riktigt bra snurr på honom och var överlycklig när hon sadlade av.
En bättre ponny kan man inte ha kan jag känna ibland, han har gjort så många bar glada.
Första tävlingen i Billdal för många år sen!
// Tina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela