livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

En lunchtur

Publicerad 2018-11-15 13:15:46 i Allmänt,

Detta ständiga springande kanske någon tänker, va hon vill vara redig. Nej, inte alls redig,just nu i mitt liv är det ett sätt att överleva. Hjärnstark, jobbar på det hela tiden, har gjort det i 4 år och det är kämpigt. Hjärnskadan går aldrig att reparera men jag kan göra så gott jag kan, mer kan man inte göra.
Passar på lunchen, ta en tur i dagsljus. Springer en runda och medans benen automatiskt lunkar på, så vill jag ha lite nya vägar. Kom på att älsdta sonen jobbar i stan, uppe vid gamla vattentornet. Många steg var dag, så jag tog vägen förbi.
Jag kommer uppflåsande, ser två killar på håll, den ena får syn på mej och jag kan tänka mej vad han tänker, en medlålders småfet kvinna, högröd i ansiktet på väg upp!
Hej, min son jobbar här flåsar jag fram, Oscar, din morsa är här.....
Undrar just om Oscar blev överlycklig....
Ja ja, ner i full fart, halkar och sträcker mej så det var en haltande lika flåsig mamma som landade där nere....
Jag bjuder på den!
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela