livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Vi satt några stycken

Publicerad 2018-11-07 07:34:02 i Allmänt,

på en kafferast på jobbet. Pratade om allt möjligt och kom in på träning.
Du tränar ju jättemycket Tina sa en arbetskamrat som är mycket yngre än mej. Ja det gör jag, nästan varje dag. Varför då blev motfrågan. Så berättade jag hela historien om det som troddes vara Ep, gå i väggen 2011, upptäckten att det inte var Ep utan en hjärnskada, min egna upptäckt att träna löpning och styrketräning enligt ett tips att bli hjärnstark... Livet efter och nu utan starka Ep mediciner i 35 år...
Jag berättade om sorgen att inte ha kunnat studera, att inte förstå att läsa in, sorgen att alltid tro att det är något fel i hjärnan, på intelligensen..
Det blev helt tyst i rummet, till slut utbrast en kvinna i snart pensionsåldern : Men Tina, det är ju helt fantastiskt! Hon hade tårar i ögonen, tittade på mej och sa, så långt du har kommit i livet med alla dessa motgångar!
Jag blev så glad, ända in i hjärtetrakten.
Jag försöker tänka på dessa ord när jag skall ut o springa, hela kroppen värker, när jag går till gymmet utan inspiration.... När jag skall lära mej något nytt, som jag inte förstår när jag läser...
Jag är så tacksam att fått en chans till i livet, svar på alla frågor. Och väl påpekas, jag är nog den enda på min arbetsplats som har papper på att jag är helt normalbegåvad men intelligens nog att platsa i Mensa!
Det är väl en revansch om nåt i livets karusell! 
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela