livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

En traktor

Publicerad 2018-10-26 07:05:52 i Allmänt,

För mej är ljudet av en traktor som ljuv musik. Det var det jag ofta vaknade till på Rossared på somrarna när jag var barn och även tonåring, där min mormor och jag bodde sommartid. Där fanns all trygghet för mej som barn, familjen, skogen och framförallt alla djuren, hästarna som vi lånade var sommar.
Genom åren har traktorerna bytts ut, Valmet, John Deer och andra monstermaskiner har skapats.
När grannen Johan igår parkerade sin Volvo 800 på vår gård, då kunde jag inte låta bli, var tvungen att ta kort på skapelsen och jag bara njuter av ljudet.
Tänk vad ljud kan göra med ens minnesbank...
Man minns och njuter. Minns all trygghet och lycklig barndom.
En dag skall jag ha en alldeles egen 800..
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela