livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Härlig helg i det vackra vädret

Publicerad 2018-10-15 07:44:37 i Allmänt,

Det är en fantastiskt fin höst.
Här kommer ett axplock kort från helgen som varit.
I Fredags var det kräftor och räkor hos Jonny och Malin, jag höll mej mest till räkorna och kan tala om att jag var mätt när vi åkte därifrån!
På Lördag morgon möttes jag av detta vackra under min morgonjogg som blev rätt lång!
Först 2 km med Corvi på släp, sen in med henne och fortsatte nästan 5 km, så jag var nöjd efteråt!
Flåset är det verkligen inte något bekymmer med, bara den onda kroppen.
Så vackert vi bor, i bokskogarna.
Ett ärende till stan, är verkligen inte där mera än nödvändigt så vi återvände snabbt och gav oss ut med ponnierna i skogen.
Glada var dom och mycket galopp!
Men jag var så trött på kvällen, kunde verkligen inte hålla uppe ögonen, förstår inte varför för Fredagen blev inte så sen.
Sovmorgon även på Söndagen, hästarna gick ute så det var ingen brådska ner. Vaknade runt 7 snåret men låg o drog mej några timmar framför tvn.
Emil kom och red med Alice, Malin och jag roade oss med att helklippa Frisky, ben och allt. Jag är ju egentligen emot att klippa benen men hennes mugg blir så mycket bättre så det får vara värt det. Men min rygg blev inte direkt bättre. Men mycket hår blev det, hon är ändå klippt på kroppen två gånger i höst innan, tala om lurvig!
Jag tror ju att hon är Connemara, okänd står det i hennes papper, men ibland funderar jag på om det är lite Islandshäst i henne, för så tjock päls!
Sweetie har ju varit lite halt i sommar och vi valde att inte betäcka henne i år, men nu har sonen börjat och tömköra henne, igår var första gången utanför paddocken. Hon är väldigt nöjd med att få göra något men är hemskt fet för det är mycket gräs i hagen.
Nu är det dags för nästa steg så Oscar rotade fram min gamla sele, den köpte jag 1988 begagnad, jag renoverade den, då var den brun och jag målade den svart med fina vita ränder. Nu dammade han av den och är helt inne på att köra in Sweetie på riktigt. Bara hon håller så kommer hon bli en fin körhäst.
Jag klippte buskar, blommor och mycket sly, framförallt i paddocken, så nu ser vi ner där när Alice rider.
Mycket frisk luft hela dagen.
Jag missade vem som var mördaren på Morden i Midsommer.... Inte vaken då..
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela