livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Mitt älskade växthus

Publicerad 2018-10-09 14:00:03 i Allmänt,

Jag är så glad över mitt växthus, det ger mej sådan glädje nästan varje dag.
Att man kan plocka jordgubbar där i Oktober är ju ett kvitto på att det verkligen är bra!
I Söndags fick jag denna och plockar fortfarande smultron både ute och inne.
Att sitta i växthuset en tidig morgon och se detta är ju också fantastiskt.
Man kommer liksom nära men ändå lite skyddat från ruggigheten.
Min plan är att få in två små bekväma stolar, ett litet bord och en lykta och lite levande ljus, så kan jag sitta där, kanske ensam eller tillsammans med någon jag tycker om och prata en höstkväll...
Trädgården blommar om igen och en buske jag fick när jag fyllde 50 år, den blommar nu!
Att fylla 50 år....
Många i min bekantskapskrets mår dåligt, får ångest och gör dom mest konstiga saker, både mot sej själva och sina närmaste. Jag har med min bakgrund insett att jag är glad att jag fått uppleva min 50 års dag, fått se mina barn växa upp och fått följa dom.
Min mamma dog endast 33 år gammal och efterlämnade sej två små barn och man, samt en väldigt stor släkt som har sorg i hela sitt liv efter det. Sjukdomen besegrade henne i så unga år och därför kanske jag känner så, tacksamhet för jag fått fylla just 50 år.
Jag har ingen kris eller känner panik för jag fått bli 50, det kanske flera skulle tänka på.
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela