livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

4-2=2

Publicerad 2018-09-10 07:33:28 i Allmänt,

Lördag morgon, sprang med Blossom en fantastisk morgon och det var lovande väder! Hon är så fin o springa med, lagom tryck i kopplet och glad hela tiden.
Vi lastade Rally och Frisky vid 9 tiden och åkte till Varberg och Skultagårdens tävling.
Det var en lokal tävling med lagom klasser. Rally gick Ld+5 och Lc, Frisky gick Lb.
Vi kom ner precis i lagom tid att gå banan och när man har D ponny hinner man titta på några ekipage.
Men vad jag frös, gick i shorts för vädret hemma var varmt och inte så blåsigt, här blåste halv storm och ingen sol!!  I min fibrokropp straffar det sej verkligen med att jag spänner mej en hel dag! Men regnet kom när vi åkte hem så det var ju en tröst ialla fall!
Rally var pigg, hans skor skramlade, han skoddes ju lite tidigare än dom andra och hovslagaren kunde inte komma denna veckan för han jagar i Jämtland, så jag sa till Alice att sätta på boots så dom fula hovarna döljes ialla fall lite!
Han var pigg och glad ialla fall,
Alice får till det rätt så bra kan jag tycka, när han vill! Ibland vill han springa som han själv vill och då gäller det att piloten är lugn, vilket hon lyckas med rätt bra men han blir missnöjd!
Släpp mej, jag vill springa tycks han säga!
Hörde en familj viska: Vilken duktig ryttare, hon vet vad hon gör!
Felfri i första fasen och sen red hon enligt plan, dvs svänga klokt och inte gasa. Upp i ledning och seger!
Rätt kul sa hon, att jag inte behöver gasa och vinner ändå!
Det har ju Diamond gett henne kunskap om, att svänga klokt och spara tiden där!
En snabb vila, macka för oss och betfor för Rally, så var dom på banan igen!
Nolla i grunden och sen gick det bra ända till näst sista hindret, då tog Rally inte förhållningen som piloten tyckte var på sin plats, ja, så river man grovt med frambenen!
Så blir det, men han var lika glad ändå! Alice surnade till lite, du kan väl lyda men var nöjd med hans helhet, skrattade lite när vi tittade nedåt, 4 skor på när vi lastade ur, 2 totalt borta så det var endast 2 bakskor kvar.... Tur han inte är ömfotad! Och att det inte var fälttävlan med terrängen kvar..
En blågul rosett för Rallice!
Kompisarna, men du är lite närgången Rally.... Kameran går inte att äta!!
Frisky, där tappade ju Alice lite självförtroende i Onsdags i travhoppningen och det satt kvar lite även i dag. Hon red jättebra på svårigheterna!
ett hinder från ingången, rätt upp, det har varit jättesvårt men det redde hon upp bra, men ett stopp på hinder nr 4, men efter det så red hon helt fantastiskt och det är precis vad Frisky behöver, en självsäker ryttare!
Kombinationen som Alice haft respekt för innan, den red hon fantastiskt bra och hon var nöjd med sin ponny men inte sin ridning, varför kan jag inte rida så från början.... Men det kändes bättre efter en stund och vi rullade hemåt när regnet började ösa ner!
Eftermiddagen gick jag ut i skogen och letade lite svamp...
Hittade inget ätbart men hade min nya kompis med mej, förra året var ju Kissy med som vanligt men nu får jag lära upp Blossom att följa mej som en .....hund.... i svampskogen!
Hon är lättlärd och gör så gott hon kan.
// Tina

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela