livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Mitt växthus

Publicerad 2018-09-26 07:36:00 i Allmänt,

Häromdagen sa mellansonen helt spontant: så fint det är i växthuset mamma!
Det är det verkligen. Jag blev varm i hjärtat när han sa så för jag trivs verkligen där.
Har flyttat in alla pelargoner, vet ju inte riktigt hur man gör eller förbereder för att ta in dom för vintern men förra året så tog jag dom direkt in och då blev dom helt mjuka och ruttnade, omställningen var nog för stor.
Denna pelargon sådde jag som frö i vintras, skulle se om det funkade, och det gjorde det!
Dom små Petuniorna lär inte övervintra men jag njuter av färgerna så länge jag kan!
Vackra som jag köpte som sticklingar, gillar dom tvåfärgade mest.
En av chilisorterna som jag födde upp själv i våras. Den ser lite stark ut! Dom får nog flytta in snart, det är lite för kallt för dom.
Jag trivs som sagt i mitt egna lilla hus.
// Tina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela