livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Det är skönt när det är gjort

Publicerad 2019-02-19 08:10:49 i Allmänt,

Av olika anledningar vaknade jag innan klockan ringde och bestämde mej när jag såg tiden, det var en möjlighet att få skiten avklarad. Precis så känner jag det, träningen. Den står mej upp över öronen, gymmet på lunchen 2 eller 3 dagar i veckan och sen springa alla dagar utan Söndag. Man kan väl säga att flåset är toppen och kroppen är pajj. Bäckenet tränar jag mera än mest men har faktiskt riktigt ont igen. Kanske skall ringa min vän Cissi som mirakelräddade mej sist... Vad som är lite motitverande är mina små vänner, lilla korvi står som klistrad vid dörren, glöm inte mej!! Sen backar hon av sista backen men men har man för korta ben så har man. Hem o föna henne och sen fortsätta med Blossom, alltid på banan!
Det är mörkt men man känner att tiden kommer för ljusare mornar även om klockan inte slagit 06 på morgonen ännu.. Även på kvällen märks det tydligt att ljuset är kvar längre, igår fick Enigma hoppa efter skola och jobb, det var länge sen det gick! Vill inte hoppa i halvskum belysning så det har blivit mest inomhus och på helgerna.
Nu har vi kommit dit hän att vi börjar med lite kombinations träning. Hon tvekar inte utan bara gasar, vilket kräver sin ryttare. Alice har bestämt att fokusera på lydnad och att hon skall vara lugn så innan vi börjar hoppa galopperar hon inte ens, bara värmer i lugn trav. Att sen hinna mjukna i språnget är inte alltid lätt men Alice fixar det bra!
Jippi, ett hinder då drar vi. Sen trava och ta det lugnt emellan åt, banträning med en hel bana gör vi knappt aldrig för det går bara fortare och fortare. En intressant ponny som verkligen utvecklats och försöker göra sitt bästa. Alice är duktig och utvecklas hon med att få rida olika typer av ponnier. // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela