livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Många steg

Publicerad 2019-02-20 08:24:56 i Allmänt,

I går blev det många steg... Hur många km vet jag inte, min nya Garmin klocka visar inte detta.
Då tog jag inte på mej klockan direkt när jag började springa på morgonen, utan hade avverkat några km när jag dumpade av Corgin som jag kom på klockan. Betänk att jag har ett stillasittande arbete också, så kan man tänka att jag gick mest hela dagen när jag inte jobbade. En kvällspromenad med en god vän på Bräckan fick jag även till, jag mår bra av riktigt äkta vänner. Men som det blåste, jag hade tom mössa o vantar vilket är sällsynt på mej.
En snap bild sa vännen, nej en blogg bild sa jag. Men det var svårt att motivera onda kroppen att kravla sej ur sängen i morse. Och sen ta med gymväskan kändes som den var fylld av sten. Jag fick ha tungan rätt i munnen när vi körde till skola/jobb, det var snorhalt och jag fick sladd mellan sjöarna. Tänkte lite på det sen, dottern får verkligen lära sej att vara uppmärksam på väder och vind. Barn som inte åker till skolan eller sitter på bussen var dag lär sej aldrig sånt kan jag tänka men jag delar med mej, hade precis sagt att man får passa sej när vägytan ser ut på detta viset och jag körde lugnt, men det blev som att köra på glas. Vi hoppas hon tar med sej det när hon själv börjar köra i trafiken. Alltid lär man sej nåt! // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela