livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Hundarna

Publicerad 2018-04-26 08:18:26 i Allmänt,

Vi håller ju på att lära känna varandra, hela familjen. Det är nog inte så lätt även för en hund att byta hem och liv. Själv har jag nog landat i detta, mina gamla vänner finns inte mera, saknar dom enormt. Men att jag fick chansen till dessa två var nog någon mening.
Kim känner ju mej och vet vilken typ av hund jag gillar. Jag gillar hundar som är nyfikna och löser sina problem på ett sätt som dom tar hjälp av denna egenskap. Dom får gärna ha vakt i sej men lite skärpa.
Blossom har väldigt mycket nyfikenhet i sej. Kan tycka att hon är en riktigt bra Aussie där.
Hon lär sej fort och har anpassat sej enormt. Hon är ju bara dryga året och upptäcker livet varje dag. Full av spring i benen men väldigt läraktig. Nyfikenheten hon visar är jättebra, som när vi sprang i förrgår och mötte min arbetskamrat en man i skogskläder och ett bullrande skratt. Hon stannar upp, noterar och går fram. Ingen rädsla eller hot bara nyfikenhet. Om jag känner för att jobba mera aktivt så håller hon säkert för detta, hon har en fantastisk näsa och är lyhörd. Just nu i mitt liv finns ingen ambition men en aussie är ju aktiv i väldigt många år så det kanske kommer från min sida.
Hon rör sej jättebra och har musklat i fint på denna månad dom varit här.
Hon är rädd för min pappa, men han går ju stöppligt och har liksom inte hundkänslan men det går framåt och här använder hon sin nyfikenhet. Jag är inte så bekymrad alls.
Hon älskar barn, hör hon Alice så går hon genom eld o vatten.
Divine, Corgin som kallas korvi...
Hon är nu 4 år och en väldigt sympatisk varelse. En pigg och glad hund som är svår att ta kort på för det blir gärna en stor nos och en lång smal kropp. Väldigt vänlig och vill gärna ligga nära mej, hon kände nog att jag inte mådde så bra när dom kom, en stor sorg i livet hade drabbat mej och hon är sådan som hund att hon inte klättrar på rangen utan bara finns där. Corgi har alltid lockat mej och hon klassar in på alla punkter! Om alla Corgis är som hon borde alla ha en sådan i sin familj.
Trots sina stora parabolöron så hör hon lite dåligt, för att hon själv inte vill. Älskar barn och när övriga familjen står o ropar och det är tätt i corgiöronen så hämtar man bara Alice så kommer hon som ett skott!
Inte så matfrisk utan mera äter för det är onödigt.
Dom har ju levt i stor flock innan och mitt i en stor stad. Så deras liv har ändrats men jag tycker dom håller måttet med råge.
Vi får väl se vad framtiden har att ge med våra nya vänner.
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela