livetsomtina.blogg.se

Vardagsblogg

Passa på

Publicerad 2018-04-25 07:37:03 i Allmänt,

Jag känner ibland att jag får vara lite effektiv.
Dressyrträning på schemat, men jag har inte hunnit med att springa som var tänkt och hunden stod och stampade i hallen.
Sonen hämtade dottern i skolan, tog in ponnyn som dom hjälptes åt att fixa till, han mockade och sa åt oss att köra. Det var träning redan klockan 16 och när man jobbar och går i skolan så är det lite tidigt. Men skönt o ha gjort.
Det blåste halv storm ute i Särö där Marinas manege finns.
Blossom fick följa med, Corgin tog sonen .
När ponnyn var installerad i manegen och dottern började värma så gav jag mej ut.
Det skall finnas ett naturreservat här... Vi springer väl på så får vi ser vart vi hamnar. Och mycket riktigt, vi landade på uppmärkta leder. Följde det gröna stråket, det skulle vara 2,8 km runt en sjö, samt någon km dit o hem så det blev lagom.
Så mycket rötter och stenar, jag snubblade fram genom skogen.
Precis när jag tagit detta kortet hör jag: Nämen Tina, vad gör du här??
Vem känner jag i Särö for igenom mitt huvud. Jo, en arbetskamrat när vi tillhörde Ekonomi, Markus.
Har var ute med sin son, dom bor i närheten och jag blev riktigt glad över en förälder som går ut i skog o mark med sitt barn efter skola och jobb. Vi pratade lite häst ett tag sen beskrev han vägen så jag inte skulle hamna åt tjottaheiti. Men jag fann stigarna fint, fina spångar där det var som kladdigast. Säkrade lite , sprang inte hela tiden när det var så stenigt men det kändes ändå bra när jag kom tillbaka till Alice.
Hon var nöjd och glad över träningen, tagit ett steg längre och fått tips och råd vad hon skall träna på i detaljer. Blir nog jättebra detta när det är färdigt!
Vi blåste riktigt hemåt, medvind och stort vindfång i transporten!
// Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela